SG.2110.1.2024
Wójt Gminy Iwanowice
zgodnie z art. 13 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t. j. Dz. U. z 2022 r., poz. 530)
OGŁASZA NABÓR
NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
„Inspektor” w Referacie Finansowo – Księgowym – 1 etat
nazwa stanowiska urzędniczego w Urzędzie Gminy Iwanowice, ul. Ojcowska 11, 32-095 Iwanowice Włościańskie
1. Wymagania niezbędne:
Spełnianie wymagań określonych w art. 6 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t. j. Dz.U. 2022 poz. 530), dla stanowisk urzędniczych, t. j.:
a) obywatelstwo polskie;
b) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
c) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
d) brak prawomocnego skazania za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów;
e) nieposzlakowana opinia;
f) wykształcenie wyższe I lub II stopnia w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym w kierunku: rachunkowość, finanse, ekonomia;
g) udokumentowany co najmniej trzyletni staż pracy na podobnym stanowisku;
h) znajomość przepisów: ustawy o finansach publicznych, ustawy o rachunkowości, ordynacji podatkowej, ustawy o samorządzie gminnym, kodeksu postepowania administracyjnego, ustawy o ochronie danych osobowych oraz ustawy o podatku VAT;
i) znajomość funkcjonowania księgowości budżetowej w szczególności klasyfikacji budżetowej i sprawozdawczości budżetowej;
j) mile widziana znajomość systemu KORELACJA.
2. Wymagania dodatkowe:
a) Biegła znajomość obsługi programów komputerowych w środowisku Windows i pakietu Office.
b) Umiejętność obsługi programów finansowo-księgowych, bankowych oraz służących do sporządzania sprawozdawczości budżetowej.
c) Znajomość systemu „Program Płatnik”.
d) Cechy osobowości: profesjonalizm, sumienność, staranność, rzetelność, systematyczność, odpowiedzialność, umiejętność pracy w zespole, zdolności analityczne, odporność na stres.
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
1. Naliczenie i rozliczanie wynagrodzeń w systemie Płace-Kadry.
2. Obsługa systemu „Program Płatnik”.
3. Sporządzanie, wystawianie zaświadczeń dotyczących wynagrodzeń osobowych i ich pochodnych.
4. Prowadzenie urządzeń syntetycznych oraz analitycznych ksiąg rachunkowych w zakresie:
- Budżetu-Organ oraz jednostki budżetowej Urzędu Gminy w zakresie dzienników cząstkowych: „Dochody UG”, „Udostepnienie Danych Osobowych” w Systemie Finansowo-Księgowym:
– księgowanie operacji gospodarczych na kontach zgodnie z zasadami rachunkowości,
– prowadzenie ksiąg rachunkowych według klasyfikacji budżetowej,
– sporządzanie zestawień obrotów i sald kont w ujęciu analitycznym i syntetycznym,
– uzgadnianie wpłat mieszkańców z tytułu podatków, śmieci, itp. z referatem Podatków i Opłat.
5. Dekretowanie wyciągów bankowych z rachunków budżetu gminy oraz jednostek.
6. Wprowadzanie zmian budżetowych w planach finansowych w wprowadzonych dziennikach cząstkowych wynikających z podjętych Uchwał Rady Gminy i Zarządzeń Wójta.
7. Uzgadnianie kont analitycznych z kontami księgi głównej.
8. Dokonywanie kontroli wydatków pod względem formalno-rachunkowych dla jednostek obsługiwanych przez UG.
9. Sporządzanie i odbieranie sprawozdań budżetowych miesięcznych, kwartalnych i rocznych: Rb-27S, Rb-28 S z jednostki budżetowej oraz odbiór i łączenie sprawozdań z podległych jednostek organizacyjnych.
10. Prowadzenie rozrachunku podatku VAT (ewidencja sprzedaży, zakupu oraz JPK VAT).
11. Wykonywanie prac związanych z wyceną i rozliczeniem inwentaryzacji składników majątkowych oraz dokonywanie weryfikacji sald kont i sporządzanie protokołów z ww. czynności.
12. Sporządzanie sprawozdań do GUS w zakresie wynagrodzeń pracowników.
13. Przygotowanie i przekazanie dokumentacji archiwalnej i niearchiwalnej powstałej na stanowisku pracy do Archiwum zakładowego zgodnie z obowiązującymi przepisami.
14. Współpraca przy: opracowywaniu projektu budżetu, sprawozdaniu opisowym z przebiegu wykonania budżetu, sporządzaniu wyceny i rozliczeniu inwentaryzacji.
4. Warunki pracy na danym stanowisku:
– wymiar czasu pracy: pełny etat;
– wynagrodzenie zasadnicze;
– dodatek za wieloletnia pracę (5-20% wynagrodzenia zasadniczego brutto) uzależnione od udokumentowanego stażu pracy oraz premia regulaminowa zgodna z wewnętrznym regulaminem wynagradzania;
– miejsce pracy: Urząd Gminy Iwanowice: ul. Ojcowska 11, 32 – 095 Iwanowice Włościańskie;
– rodzaj pracy: praca biurowa, wymagająca dużego stopnia samodzielności, a także współdziałania z pracownikami;
– stanowisko pracy związane z analizą i stosowaniem przepisów oraz obsługą komputera i urządzeń biurowych, wyposażone w niezbędne urządzenia techniczne;
– możliwość uczestniczenia w szkoleniach;
– nie jest możliwe łączenie zatrudnienia w Urzędzie Gminy Iwanowice z wykonywaniem zajęć tożsamych, pozostających w sprzeczności lub związanych z zajęciami, które pracownik wykonywać będzie w ramach obowiązków służbowych, wywołujących uzasadnione podejrzenie o stronniczość lub interesowność;
– budynek Urzędu nie jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych ruchowo.
5. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych:
W miesiącu poprzedzającym datę publikacji niniejszego ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy Iwanowice, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, nie przekroczył 6%.
6. Wymagane dokumenty:
a) list motywacyjny,
b) życiorys (curriculum vitae),
c) kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie (dyplom lub zaświadczenie o stanie odbytych studiów) i kwalifikacje zawodowe,
d) kopie świadectw pracy lub innych dokumentów potwierdzających wymagany staż pracy,
e) oryginał kwestionariusza osobowego dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
f) oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i o korzystaniu z pełni praw publicznych,
g) oświadczenie kandydata o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe,
h) oświadczenie kandydata o nieposzlakowanej opinii,
i) oświadczenie o wyrażeniu dobrowolnej zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji (wg art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych),
j) ewentualne kopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach, posiadanych uprawnieniach,
k) kopie dokumentów poświadczające znajomość języka polskiego, dotyczy obywateli Unii Europejskiej oraz obywateli innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej,
l) kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność (dotyczy osób zamierzających skorzystać z uprawnienia zawartego w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r.
o pracownikach samorządowych).
Uwaga: osoby, które nie spełnią wszystkich wymogów niezbędnych, nie zostaną dopuszczone do udziału w prowadzonym postępowaniu.
Dokumenty aplikacyjne wymagają własnoręcznego podpisu – brak własnoręcznego podpisu na dokumentach powoduje niespełnienie wymagań formalnych.
Kopie przedkładanych dokumentów powinny być poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem.
Wymagane dokumenty aplikacyjne winny być własnoręcznie podpisane i złożone osobiście w siedzibie Urzędu Gminy Iwanowice na Dzienniku Podawczym lub pocztą na adres Urzędu: Urząd Gminy Iwanowice, ul. Ojcowska 11, 32 – 095 Iwanowice, z dopiskiem: „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze: „Inspektor w Referacie Finansowo – Księgowym” w Urzędzie Gminy Iwanowice w terminie do dnia 24 czerwca 2024 r. (nie krótszym niż 10 dni od dnia opublikowania ogłoszenia w BIP).
Za termin złożenia dokumentów przesłanych drogą pocztową uważa się datę ich wpływu do Urzędu Gminy. Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczana na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej oraz na tablicy informacyjnej w Urzędzie Gminy.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr telefonu: 12 388 40 03 wew. 30.
Przed nawiązaniem stosunku pracy osoba wskazana do zatrudnienia zobowiązana jest do dostarczenia do Urzędu Gminy zaświadczenia o niekaralności z Krajowego Rejestru Sądowego oraz zaświadczenia lekarskiego potwierdzającego zdolność do pracy kandydata. Koszty zaświadczeń ponosi przyszły pracodawca.
W przypadku, gdy dokumenty aplikacyjne, o których mowa w ogłoszeniu zawierają dane osobowe wykraczające poza wyszczególnione tam informacje niezbędne do przeprowadzenia rekrutacji, należy opatrzyć je następującą klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, których podanie nie jest obowiązkowe i nie wynika z przepisy prawa, dla potrzeb niniejszego naboru”. Pod klauzulą zgody powinien być złożony podpis.
Oświadczenie o wyrażeniu dobrowolnej zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji oraz klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych w związku z naborem na stanowisko pracownika samorządowego (wg art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych), jest dostępna na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Iwanowice pod adresem https://bip.iwanowice.pl lub na Dzienniku Podawczym w godzinach pracy Urzędu.
Informujemy, że:
a) Dokumenty aplikacyjne kandydata, który zostanie wyłoniony w procesie rekrutacji zostaną dołączone do jego akt osobowych.
b) Dokumenty aplikacyjne pozostałych osób, które uczestniczyły w procesie rekrutacji, będą przechowywane przez okres 3 miesięcy od dnia zatrudnienia wybranego kandydata.
c) Po upływie wskazanego okresu dokumenty będą komisyjnie niszczone.
Robert Lisowski
Wójt Gminy Iwanowice
Iwanowice Włościańskie, dnia 13 czerwca 2024 r.
Ogłoszenie w Biuletynie Informacji Publicznej: